Particulier leasen zonder verrassingen.

Veelgestelde vragen

Voor het rijden

Wat is Private Lease?

Private Lease is een andere manier om een auto ter beschikking te hebben zonder dat deze van u is. Met Private Lease kunt namelijk een bijna nieuwe of zelfs splinternieuwe auto rijden, voor een vast bedrag per maand.

In het vaste maandbedrag zijn kosten voor onderhoud, reparatie, verzekeringen (WA + casco), pechhulp, vervangend vervoer na 72 uur en wegenbelasting inbegrepen. Behalve de brandstof regelt de leasemaatschappij alles!
De periode dat u wilt leasen, kunt u zelf bepalen, maar varieert meestal tussen de 12 en 60 maanden.

Zijn de genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Kan ik alleen online bestellen?

Nee, je kunt ook bij onze vestiging langskomen om de auto te bestellen. Onze adviseurs staan voor je klaar om je te helpen bij het samenstellen van het leasecontract.

Hoe werkt het online bestellen van een leaseauto?

Je hebt alle keuzes in modellen en contractsoorten. We hebben op onze site een speciale pagina hiervoor ingericht. Kijk op deze link voor de hele uitleg: Hoe werkt het.

Kan ik mijn online bestelling annuleren?

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u de dienst heeft gekocht. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. U bent alleen gehouden de eventuele abonnementskosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.
Wel bent u aansprakelijk voor schade aan het produkt die is opgetreden tijdens de bedenktermijn. Het gaat dan om schade en of waardevermindering van de auto,

Moet ik een borg betalen vooraf aan het contract?

Nee, er wordt geen borg of aanbetaling gevraagd. Je kan na goedkeuring dus zo instappen in je nieuwe auto!

Wat is een kredietcheck?

Na bestelling ontvangt u van ons een bevestigingsmail. In deze mail staan de zaken vermeld welke wij van u nodig hebben om te beoordelen of u ook in aanmerking komt voor een lease auto. Dit zijn bijvoorbeeld een kopie legitimatiebewijs en een recente salarisstrook. Na ontvangst van deze stukken vindt er een credit check plaats en weet u vaak binnen 1 of 2 werkdagen of de aanvraag definitief is goedgekeurd. Hierna worden de definitieve contracten opgesteld welke ondertekend moeten worden.

Krijg ik een BKR registratie?

Lekkerleasen.nl B.V. is vanuit het Keurmerk Private Lease verplicht een registratie te doen bij BKR. Voor het toetsen en registreren bij BKR werken we samen met Care4Lease B.V.. Het bedrag dat geregistreerd wordt staat vermeld op de leaseovereenkomst. Daarnaast zijn we verplicht betalingsachterstanden bij BKR te melden, dit conform de richtlijnen van BKR.

Rekenvoorbeeld BKR Registratie:

  • De looptijd van uw leasecontract is 36 maanden
  • Uw maandtermijn is € 250,-
  • Care4Lease registreert bij BKR 36 x € 250,- = € 9.000,-

 

Kan ik mij huidige auto ook aan jullie verkopen?

Ja, dat kan. Je kunt dan ook de keuze maken om de waarde van je huidige auto contant uitgekeerd te krijgen of als aanbetaling op je nieuwe leaseauto te gebruiken en hiermee je maandbedrag te verlagen.
Wil je weten wat je huidige auto bij benadering waard is? Kijk dan op onze taxatietool: Hoe verkoop ik mijn auto.

Wat is de levertijd van een auto?

De levertijd hangt sterk af van het gekozen model en kleur. Zo kan het voorkomen dat de door jou gewenste uitvoering op voorraad staat of speciaal besteld moet worden.
Bij een speciale bestelling moet je rekening houden tussen de 8 en 16 weken levertijd. Wij proberen de door jou bestelde auto zo spoedig mogelijk af te leveren en je zo nodig een alternatief te bieden. Ook hebben wij speciale voorraad modellen, deze zijn lekker snel leverbaar binnen enkele dagen.

Ik heb met spoed een auto nodig. Kan dat ook?

Ja, dat kan! Wij hebben verschillende voorraad modellen. Deze kan je binnen 2 werkdagen ophalen. Heb je specifieke wensen aan een nieuwe auto en staat deze niet direct op voorraad bij LekkerLeasen.nl dan zoeken wij graag de juiste auto voor je op. Wij werken met veel verschillende dealerbedrijven samen en kunnen ook bij hen in de beschikbare voorraad kijken. Tevens hebben wij een vloot met huurauto’s beschikbaar welke je voor de tussen liggende periode kunt huren.

Kan ik ook een andere auto leasen dan de aangeboden auto’s op de site?

Ja, dat kan! Wij hebben ervoor gekozen om het aanbod overzichtelijk te houden. Maar wij kunnen ons goed voorstellen dat er ook auto’s zijn die interessant zijn om te leasen. Hier maken we graag een persoonlijk voorstel voor. Wil je hier meer over weten stuur dan een mail naar vragen@lekkerleasen.nl

Ik wil graag een langere looptijd, kan dat?

Ja, dat kan in bepaalde gevallen. Vooral als je maar weinig kilometers met je auto gaat rijden kan het financieel interessant zijn om voor een langere looptijd te kiezen. Als je dit wilt bel dan met onze adviseurs op 010 820 22 01 of stuur een mail via vragen@lekkerleasen.nl

Moet ik bijtelling betalen bij een privé lease auto?

Nee, je hoeft geen bijtelling te betalen bij een privé lease auto. Eigenlijk huur je de auto voor een bepaalde periode. Omdat het een langere huurperiode betreft mag je zelf de auto, uitvoering en kleur uitzoeken.

Waar wordt de auto afgeleverd?

Jouw nieuwe auto wordt afgeleverd in onze vestiging in Rotterdam. Deze is goed bereikbaar. Bij de levering nemen we alle tijd voor je om de documenten goed door te nemen en je de benodigde uitleg te geven over je nieuwe auto. Als je wilt dat de auto op een andere locatie (thuis of bij je werkadres bijvoorbeeld) wordt afgeleverd dan kan dat ook. Dit moet je dan wel even bespreken met één van onze adviseurs. We maken het je graag lekker makkelijk!

Wat voor uitrustingspakketten zijn er te kiezen?

Wij hebben ervoor gekozen om je bij de meeste modellen te laten kiezen uit 3 pakketten. Lekker voordelig, hier zitten de meest belangrijke zaken standaard op je nieuwe auto voor een zo voordelig mogelijke leaseprijs. Bij lekkercompleet, is vaak de meest gekozen versie, net wat meer uitrusting voor een kleine meerprijs per maand. De meest uitgebreide versie heet bij ons lekkerluxe.

Hoe kan ik mijn schadevrije jaren aantonen?

Als je eerder een auto op naam hebt gehad, of er 1 hebt bereden via je werkgever, dan kan je de schadevrije jaren opvragen bij je huidige verzekeraar of leasemaatschappij. Als je kan aantonen dat je al een aantal jaar schadevrij rijdt dan scheelt dat behoorlijk in je maandbedrag.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Zodra uw auto is geleverd zullen de maandelijkse kosten middels automatische incasso van het door u opgegeven IBAN nummer worden afgeschreven.

Wanneer wordt mijn bestelde auto uitgeleverd?

In verband met de wettelijke herroepingstermijn zullen wij na 14 dagen uitleveren, of eerder op verzoek. Wij zullen u dan een email sturen om de bestelling te bevestigen.

Is LekkerLeasen.nl ook aangesloten bij het Thuiswinkelwaarborg?

Ja, wij zijn aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg. Om in aanmerking te komen voor dit keurmerk worden onze website en diensten streng gecontroleerd op veiligheid en kwaliteit. Wij worden jaarlijks gecertificeerd.

Wat houdt het Thuiswinkel Waarborg in?

Thuiswinkel Waarborg is hét kwaliteitskeurmerk voor het kopen van producten en diensten via internet. Momenteel zijn er meer dan 2.100 gecertificeerde webwinkels die het Thuiswinkel Waarborg voeren. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund.
Sinds 2001 verkrijgen alle leden van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkeliers, het Thuiswinkel Waarborg, nadat zij ons uitgebreide certificeringstraject hebben doorlopen.
Als consument mag u er op rekenen dat webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg logo voldoen aan een aantal belangrijke criteria op het gebied van financiële stabiliteit, veiligheid, wet- en regelgeving, en de gedragsregels van Thuiswinkel.org. Alle leden worden ieder jaar opnieuw gecertificeerd.

Tijdens het rijden

Wanneer is de klantenservice van LekkerLeasen.nl bereikbaar?

Je kunt ons bereiken op werkdagen van 09.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Buiten de openingstijden werkt onze chat- en mailservice. Wij streven ernaar om een vraag via de chat of mail binnen een uur te beantwoorden.
Je kunt ons bereiken via 010-820 22 01 en vragen@lekkerleasen.nl

Kan ik LekkerLeasen.nl ook bezoeken?

Ja, dat kan uiteraard! Op maandag tot en met zaterdag ben je van harte welkom op onze vestiging in Rotterdam. Onze adviseurs staan voor je klaar om je te helpen bij je keuze en uitleg te geven over de mogelijkheden. Ook is het mogelijk om hier een proefrit te maken.
Het bezoekadres is; Aploniastraat 8, 3084 CC Rotterdam

Wat zit er allemaal in mijn maandbedrag?

Alle vaste kosten voor het rijden van een nieuwe auto zitten in je maandbedrag! Dus verzekering, wegenbelasting, onderhoud, banden en afschrijving zitten er allemaal in. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Het enige wat er niet in zit is de brandstof, deze dien je zelf af te rekenen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden van een privé lease auto via lekkerLeasen.nl?

Deze kan je eenvoudig terugvinden via de algemene voorwaarden onder aan de pagina.

Zit de wegenbelasting ook in het maandbedrag?

Ja, ook de wegenbelasting zit in je maandbedrag. Buiten de brandstofkosten zitten alle kosten in je leasetarief.

Kan ik tussentijds mijn contract opzeggen?

Ja, dat kan, hier zijn wel kosten aan verbonden. De hoogte van de kosten kunnen we pas bepalen op het moment van beëindigen. Wil je weten hoeveel het kost om je contract te beëindigen? Stuur ons dan een mail via vragen@lekkerleasen.nl en je ontvangt binnen enkele dagen een antwoord over deze kosten.

Kan ik mijn leasecontract beëindigen voor de afgesproken einddatum?

Het leasecontract kan voor de afgesproken einddatum (schriftelijk) worden opgezegd. U krijgt dan wel te maken met een opzegvergoeding. De opzegvergoeding bedraagt maximaal 50% van de nog resterende leasetermijnen. Wij bepalen de opzegvergoeding op basis van twee methodes, en brengen de voor u voordeligste methode in rekening.

Voorbeeld

Stel u heeft een leasecontract gesloten voor 48 maanden en maximaal 10.000 kilometers per jaar. De leaseprijs is € 300,- per maand. Na 40 maanden wilt u graag het leasecontract beëindigen. De auto heeft tot dan toe gemiddeld 10.000 kilometers per jaar gereden (zoals overeengekomen in het leasecontract).

Methode 1
Als het contract was doorgelopen had u nog 8 keer de leaseprijs van € 300,- betaald, dat is € 2.400,-. Omdat u de lease voortijdig wilt beëindigen is de maximale opzegvergoeding 50% over de € 2.400,-, dat is € 1.200,-.

Methode 2
Daarnaast kijken we wat de leaseprijs was geweest als u bij aanvang direct een looptijd van 40 maanden had gekozen. Stel dat de leaseprijs bij 40 maanden € 320,- zou zijn. Dan heeft u 40 maanden € 20,- per maand (€ 320,- min € 300,-) te weinig betaald, dat is in totaal € 800,-.

In dit geval is de tweede methode voor u voordeliger, daarom brengen we een opzegvergoeding van € 800,- in rekening.
De opzegvergoeding (en overige openstaande bedragen) moet bijgeschreven staan op ons bankrekeningnummer op de gewenste einddatum (inleverdatum auto), anders loopt het leasecontract door.

Pech onderweg

Bij stranding door pech of schade kunt u 24 uur per dag bellen met de hulpdienst van de leaseafdeling op nummer 026 - 3553368.

Als ik een verkeersboete krijg, hoe werkt dat?

De meest voorkomende bekeuringen worden rechtsreeks door het CJIB aan je doorbelast. Sommige verkeersovertredingen en bekeuringen vanuit het buitenland worden eerst naar de leasemaatschappij doorbelast en daarna aan jou. Beter is om geen boetes te krijgen!

Kan ik tussentijds mijn gekozen auto wijzigen?

Dit kan in bepaalde gevallen. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je gezinssamenstelling wijzigt en je een ander soort auto nodig hebt. Onze adviseurs proberen dan een passende oplossing voor je te vinden. Wil je jouw auto wijzigen? Stuur dan een mail met je wensen naar vragen@lekkerleasen.nl

Hoeveel kilometer mag ik per maand rijden met mijn auto?

Dit hangt af van je gekozen kilometerbundel. Vaak is dit 1.000 km per maand. Maar je kunt bij ons ook kiezen om 1.500, 2.000 of zelfs 2.500 km per maand te kunnen rijden. Mocht je gedurende het contract merken dat je véél meer kilometers rijdt dan je van te voren had geschat, dan is het beter om je kilometerbundel aan te passen. Onze adviseurs berekenen dan jouw nieuwe maandtermijn.

Ik heb een klacht, hoe kan ik contact opnemen?

Klachten zijn er om opgelost te worden. Ga naar onze klachtenpagina en vul het formulier in. Je krijgt dan binnen 7 dagen een inhoudelijke reactie op ingediende klacht. We doen er alles aan om jouw klacht binnen 14 dagen naar tevredenheid op te lossen.

Mijn klacht is niet naar tevredenheid opgelost, waar kan ik terecht?

>> Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Heeft deze klacht betrekking op het online bestelproces? Dan kunt u deze voorleggen aan
De Geschillencommissie Thuiswinkelwaarborg
Postbus 90600
2509LP Den Haag
(www.sgc.nl).
Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

>> Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht en heeft deze betrekking op het feitelijke leasecontract of produkt? Dan kunt u deze klacht, maximaal 12 maanden na het indienen van de oorspronkelijke klacht, ook voorleggen aan
De Geschillencommisie Keurmerk Private Lease.
Postbus 90600
2509LP Den Haag
www.degeschillencommissie.nl


Eigen bijdrage bij schade?

  • De volledige eigen bijdrage voor schade bij aanvang van de leaseperiode bij een niet verhaalbare schade is € 500,- (of het schadebedrag als dat lager is).
  • Bij de eerste niet verhaalbare schade berekenen we u slechts 60% van de eigen bijdrage door (€ 300,-).
  • Bij de tweede niet verhaalbare schade berekenen we u 60% (€ 300,-) door.
  • Voor alle volgende niet verhaalbare schades gedurende de looptijd van het contract brengen we de volledige eigen bijdrage (€ 500,-) bij u in rekening.

Na het rijden

Hoe lever ik mijn oude leaseauto in?

Je krijgt ruim voor het aflopen van je contract van ons bericht wanneer je contract afloopt. Om de auto weer in te leveren maak je een afspraak met één van onze adviseurs via vragen@lekkerleasen.nl

Aan het einde van het contract heb je een aantal keuzes:
1. Je levert je oude auto in, en haalt je nieuwe privé lease auto op;
2. Je kunt huidige leaseauto overnemen tegen de geldende dagwaarde;
3. Je levert je oude auto in en maakt geen gebruik meer van onze diensten.

Ook heb je de mogelijkheid om je huidige leasecontract te verlengen, je nieuwe leasetarief wordt voor je bepaald aan de hand van je nieuwe contractsduur en je verwachte kilometrage, onze adviseurs rekenen graag je nieuwe leasetarief.

Hoe weet ik wat de overnameprijs van mijn auto is?

Dat gaat heel makkelijk. Je stuurt een mail naar vragen@lekkerleasen.nl en onze adviseurs berekenen de overnameprijs voor je. Als je akkoord gaat met de overnameprijs krijg je van ons een bevestiging met een factuur. Na het voldoen van de factuur kan je de auto op je eigen naam overschrijven.

Waar wordt op gelet bij het inleveren van mijn oude auto?

Bij het inleveren van de auto wordt er gekeken naar de uiterlijke en technische staat van de auto en naar de eind kilometerstand. Aan de hand van deze bevindingen wordt er bepaald of de auto volgens het contract is ingeleverd. Normale gebruikssporen zijn tot zekere hoogte acceptabel. Beschadigingen als gevolg van aanrijdingen of parkeerschades zijn niet acceptabel, en zullen in rekening worden gebracht.

Klik hier voor een innameprotocol.

Wat moet ik inleveren bij het terug brengen van mijn leaseauto?

Alle zaken die bij de auto horen dien je weer in te leveren:

  • Sleutels en reservesleutel;
  • Instructie en onderhoudsboekje;
  • Boordgereedschap en krik;
  • Alle in het contract mee geleasete accessoires en navigatiesysteem.